Varen!! Wat moet je regelen?
Waar moet je aan denken als je een dagtocht organiseert of gewoon zelf een stukje wilt varen?
Vooraf
- Kies een locatie;
- Denk na over de route die je wilt varen (korte tocht, lange tocht, instappunt, uitstappunt, overdraagpunten);
- regel een kaart van het gebied;
- koop een waterkaart, bijvoorbeeld van de ANWB of VVV;
- kijk in de bibliotheek van de club;
- vraag na bij meer ervaren leden of zij een kaart te leen hebben;
- bel de vlakwater/ grootwatercommissaris voor meer informatie;
- Indien een tocht: kondig de tocht aan via de mail en hang een inschrijfformulier op in het clubhuis;
- Indien een tocht: voorbespreking op het clubhuis;
- Wie gaan er mee (noteer namen en telefoonnummers voor belrondes bij onvoorziene omstandigheden)?
- Welke boten, peddels, spatzeilen en zwemvesten gaan er mee?
- Is er vervoer?
- Is de trailer nodig? Reserveer de trailer bij de materiaalmeester;
- Wat zijn de afspraken: tijdstip verzamelen, wie rijdt met wie mee, wie heeft de clubhuissleutel?
- Maak de boten alvast vaarklaar. Indien clubboten nodig zijn, reserveer deze dan bij de materiaalmeester
Varen!
- Verzamelen bij clubhuis
- Opbinden boten en materiaal;
- Iedereen is zelf verantwoordelijk voor het materiaal waarmee hij/zij vaart;
- Routebeschrijving voor alle chauffeurs uitdelen / bespreken;
- Varen!
- Wie schrijft er wat voor de Boomstam en de website?
- Terug bij het clubhuis;
- Afrekenen boothuur, indien clubboot en je langer dan 2 jaar lid bent: 4,50 euro per vlakwaterboot;
- Afrekenen met chauffeurs: 0,10 euro per kilometer per auto. Meerijders moeten dit onderling afstemmen. Eventueel krijgt de trailerrijder wat meer.
Clubmateriaal
- Reserveren bij de materiaalmeester, later afrekenen bij de penningmeester;
- Is te herkennen aan de Batavier-sticker die aan de bovenkant in een punt is geknipt;
- Leg alles in goede staat terug, indien er iets mis is gegaan overleg dan met de materiaalmeester.
vlakwater/zee commissariaat