ETBOCWWW 8/9 april 2006
Vrijdagavond 7 uur verzamelen.....tja toen moesten er 2 booooten op een dak. Normaal is dat niet zo'n probleeem maar 2 canadezen op een dak is stoch veel.
Bij Rien zelfs de Kaaiman en 2 canadees-slalomboten.
Met Tom-Tom aan binnen 2,5 uur naar Nimshuscheid gereden. Aldaar bleek Hans P z'n scouting inkopenlijst van 10 jaar geleden nog niet aan het Batavieren format aangepast te hebben.....16 pakken (UHT) melk: veul te veul en ook nog niet te zuipen. Nemen we wel mee met de Alpenweek....
Gelukkig waren de vaatjes bier (5L) ook van een fors format evenals de hoeveelheid flessen wijn.
Daar Cees V een smoes verzonnen had om niet mee te hoeven hebben we hem (sociaal als wij zijn) tot ca 1100 uur op de hoogte gehouden van het groepsproces. Toen we hem weer belden om 12 uur had hij de voice mail aangezet......
Bij een heerlijk ruikende brandende openhaard was het vervolgens goed toeven; de pinda's en zakke chips vlogen erdoor.
Zaterdagmorgen was eenieder ondanks de drank van de vorige avond vroeg op. Hans vd S keek z'n ogen uit toen hij terugkwam met broodjes en iedereen aan een gedekte tafel vond. Normaal is de geur van verse broodjes een sein om wakker te worden......nu was Hans P al tosties aan het bakken.
Hans P was bang dat hij geen inspraak zou hebben bij het vaartraject bepalen maar daar Hans het weekend had georganisserd werd van hem verwacht dat hij ons naar het instappunt zou leiden....de Prüm van Waxweiler naar Hamm.
Na het omrijden wisten we dat we het laatste stuk niet konden varen daar er bij het uitstappunt geen water meer was maar waar dat begon was niet bekend.
Met een toch wel veel lagere waterstand als vorig jaar tijdens het canadeesweekend waren het (uiteraard) Hans en Rien die als eersten een nat pak haalden.
Een landscappelijk mooie tocht van 20 (!!) km waarbij we na ca 3 km al aan de Tea moesten voor Valerie and Jeff.
Mooi weer met een langgerekte vaarploeg, zoals bekend de spelende Batavieren achterin.
Vlak bij het uitstappunt zagen we een Porche Cayenne op een wel erg vreemde manier geparkeerd staan... Tijdens het omkleden kwam de ADAC met oplegger hem ophalen.
Morgen de midden-Rur gaan varen daar dit toch wel vrij vlak was bij deze waterstand.
De chili met salade erbij was binnen record tijd klaar .....en op.
Na het eten het beknde probleem.....pens vol en nog een biertje en dutten we in. Na een late vrijdagavond een vroege zaterdagavond.
Zondagmorgen fit weer op na een lange nacht.
Heerlijke broodjes voor ontbijt en om mee te nemen, een weekend door Hans (P of vd S maakt niet uit) ingekocht is bepaald geen vorm van hongerlijden (meer zo van hoe verdelen we wat er over is).
Bij de Rur aangekomen was het door de lage waterstand niet echt een optie om ook nog door het dorp te varen.
Zelfs in het dorp starten leek een aantal nog te laag; ingestapt bij het uitstappunt van de week ervoor.
Hier bleek dat het bier en de wijn zijn tol hadden geeist...2 boten minder varen vandaag.
De Rur was, ondanks het laag instappen, veel leuker dan de Prum; veel speelgolven!
De beneden Rur (wildwater 1) heeft het zelfs voorelkaar gekregen dat Menno en Saskia de boot uit moesten en een nat pak haalden......zij het met hulp van de betonblokken van de anti-tank linie (voor een maginot linie komt zelfs Menno zijn boot uit).
Omdat Hans vd S en Rien als een soort kamikaze team rondvaarden hebben Ron en Joost nog een poging gedaan hen tot zinken te brengen, maar dat mislukte ondanks keihard en lomp 90 graden invaren.
Ook Nieke en Maayke hadden een onderonsje met het kamikaze team, wat nog net goed afliep.
Minder succesvol waren Bart en Cees F die op een klassieke manier (verkeerd opkanten) in het keerwater gingen zwemmen.
Weer een mooi traject rijker (voor herhaling vatbaar met canadees of jeugd) op naar een kroeg.
Na een snelle hap gegeten te hebben afgesproken dat dit weekend wederom voor herhaling vatbaar is!!
Joost
Naschrift over de Maginot Linie:
Joost en Cees, (oud) Schoolmeester als ik ben, moest ik toch weten hoe het in elkaar zat. Maginot linie: Ligt in Frankrijk in de buurt van Longwy. Nav de Eerste Wereldoorlog moest deze linie Duitsers tegen houden. Siegfried linie: Ligt langs de Luxemburgsche-Belgische en op sommige plaatsen langs de Nederlandse grens. Het was een anti-tank linie om bijv. Amerikanen en Canadezen tegen te houden. Deze linie staat ook wel wel bekend als Westwall. De Duitsers wilden hem in de Tweede Wereldoorlog -Hitler linie- of -Führer linie- noemen. Dat is er geloof ik nooit van gekomen. Wij hebben dus restanten van deze linie gezien en Menno en Saskia hebben hem ook gevoeld.
"Raadsel" opgelost. groeten, Ron Does