We hebben sinds kort weer een NK-team. Met ambities voorlopig in de 2e klasse (al moeten we daar eerst nog ‘even’ voor promoveren: “nieuwe” teams worden in basis in de 3e klasse geplaatst).
Als voorbereiding varen we met dat team dan ook in de 2e klasse het toernooi Amsterdam Open, een toernooi in Uithoorn, wat eigenlijk echt niet Amsterdam is. Er komen dan teams op af uit allerlei landen: Frankrijk, België, Duitsland, Groot-Brittannië, Ierland en zelfs Singapore. En wij natuurlijk :D
Samenvatting van het weekend: supervetcoolkoud! (Zelden zo’n koud toernooi gehad, en dat half mei. ‘s Nachts 2 graden, en overdag vooral koude wind.)
We hebben lekker onze tactieken kunnen oefenen en weten nu waar we nog aan kunnen werken.
De teamspirit zat er in ieder geval goed in. En de knakworsten, muffins en gebakken eieren gingen er ook goed in ;)
Bram
Zoals hierboven al staat gingen we met het NK team in de 2de klasse varen. Wanneer was ons laatste NK? Dat dateert alweer uit 2021. Sinds dat jaar is er een kanopolosmurf (Sam (en Eva, red.)) heel actief bezig geweest om weer een NK-team bij de Batavier te krijgen en na 5 jaar is het raak. Als training voor het NK in de 3de klasse klinkt logisch toch? De trainers Sam en Grote Lucas V hadden een tactiek bedacht die wij dit weekend gingen oefenen. Hoe dit is gegaan zijn de meningen over verdeeld: een 15de plek maar wel tevreden trainers, hoe kan dit? We begonnen dit weekend met 8 smurfen onder aanvoering van Grote smurf en de kanopolosmurf. Aan het eind van dag 1 waren het er nog 7. Een oude blessure die gooide roet in het eten.
Oohja en de kanopolosmurf heeft de afgelopen jaren zo hard gevaren dat hij dit jaar geen NK mag varen iets met te grote biceps (kapotte pees, red.). Na nog een smurf die helaas geblesseerd moest afhaken gaan we het NK in juni starten met 6 smurfen en 2 trainers vanaf de kant. Hoe loopt dit af daar komen jullie vanzelf achter…

Soms heb je wel eens zo’n schema dat je zowel zaterdag- als zondagochtend om 8u moet beginnen. Maar dit keer was het anders: we speelden juist op zaterdagavond om 19:30 nog. Gelukkig was er nog een tot kebabzaak omgetoverde viswinkel open.

Nils

Sam (zo moet het dus niet…)

Captain Lucas V zegt: achter!

Jericho krijgt uitleg over vlaggen

Vlnr: Beatrix, Lucas, Eva, Nils, Jericho, Grote Lucas, Bram, Sam



